Powierznie boczne są dobrymi wskaźnikami stanu Twoich opon. Kontrola pozwala na wykrycie nieprawidłowości dotyczących wewnętrznej budowy opony. Choć nie każda deformacja koniecznie musi oznaczać zagrożenie dla Twojego bezpieczeństwa.
Należy dokonać rozróżnienia pomiędzy:
Nacięciem powierzchni bocznej opony: które odpowiada nałożeniu się na siebie kordów nylonowych i drutów metalowych spowodowanemu nakładaniem się na siebie wartw ochronnych opony na radialnie ułożoną osnowę.To w żaden sposób nie ma wpływu na wydajność Twojej opony i nie stanowi źródła zagrożenia.

Pęcherzykiem lub guzem: to oznaka poważnej deformacji struktury wewnętrzej i ucieczki ciśnienia. Może być ona spowodowana przez wstrząs lub błąd konstruktora. W żadnym wypadku nie wolno jeździć na takich oponach, ponieważ istnieje ogromne ryzyko przebicia opony.

Opony z widocznym uszkodzeniem (DA DECKE): zdarzyć się może, że kupimy opony z widocznym uszkodzeniem. To opony gwarantowane przez fabrykanta. Są bardzo korzystne, bo posiadają te same cechy, ale są zdecydowanie tańsze.