Model iLine 185/65 R14 86T firmy Nokian zdobył tytuł najlepszej letniej opony w 2013 roku w Niemczech w konkursie organizowanym przez magazyny motoryzacyjne Auto Test i Auto Bild. Jego mocne strony: dostosowuje się do każdego rodzaju klimatu, zachowując najwyższą jakość przyczepności i zapewniając komfort jazdy dla kierowcy. Niska zużycie paliwa i cicha praca sprawiają, że ta opona jest niezbędnym produktem.
Główne rowki opony są wygładzone, co nadaje jej, oprócz elegancji, dużą zdolność do skutecznego usuwania wody z drogi. Rowki w żebrach prowadzące do tych głównych ślizgających się rowków zwiększają ogólną objętość rowków opony i pomagają przeciwdziałać możliwości wystąpienia aquaplaningu.
W Nokian Tyres, każda opona wykorzystuje tylko oczyszczone oleje, a w procesie produkcji nie stosuje się w żadnym momencie toksycznych lub rakotwórczych substancji chemicznych. Jako lider wśród producentów opon pod względem ekologicznym, Nokian jest pionierem w stosowaniu oczyszczonych olejów o niskiej zawartości aromatycznej. Mimo to, jego osiągi pod względem bezpieczeństwa, a zwłaszcza przyczepności opony na mokrej nawierzchni, są doskonałe niezależnie od pory roku.
Przepływ wody jest przyspieszany przez rowki oddzielające bloki barkowe, szczególnie w miejscach, gdzie się zwężają, co znacznie poprawia efektywność odprowadzania wody uwięzionej między oponą a nawierzchnią.
Opona posiada wskaźnik zużycia (DSI), który pozwala na poznanie pozostałej głębokości jej rowków. Ten wskaźnik składa się z serii cyfr w milimetrach wpisanych na bieżnik. Im bardziej bieżnik zużywa się z biegiem kilometrów, tym bardziej te cyfry znikają. Opona posiada drugi wskaźnik, który informuje o ryzyku aquaplaningu. Kropka jest umieszczona na środkowym bloku na 4 mm od dna rowków. Kiedy ta kropka jest zatarta przez zużycie gumy, nadszedł czas na wymianę opon, ponieważ ryzyko aquaplaningu jest duże.
Strefa Info znajdująca się na boku opony Nokian zwiększa bezpieczeństwo, prezentując wskaźniki lokalizacji i ciśnienia. Dzięki temu można zaznaczyć lokalizację podczas montażu podczas zmiany opon, a także prawidłowe ciśnienie inflacji. Nową informacją, którą można nawet zarejestrować w tej strefie, jest moment dokręcania śrub na felgach z aluminium. Większość sportowych opon UHP jest montowana na felgach aluminiowych, które wymagają szczególnej uwagi podczas dokręcania śrub. Jest to zwiększone bezpieczeństwo dla użytkownika, ponieważ śruby muszą być dokręcone z odpowiednim momentem i muszą być dokręcane co 100 lub 200 kilometrów.