Wyszukaj wg rozmiaru

Chcę kupić opony "run flat" online

Opony Runflat zapewniają całkowicie spokojną jazdę, ponieważ technologia "run flat" umożliwia kontynuowanie jazdy z prędkością 80 km/godz. na dystansie 80 km pomimo przebicia opony. Tylko pojazdy z homologacją typu "Run Flat" mogą być wyposażone w ten typ opony. W zależności od producentów wyrażenie "run flat" może być zastąpione przez inne oznaczenia: ZP w przypadku firmy Michelin, RFT i EXT w Bridgestone, HRS w Hankook, DSST w przypadku Dunlop, SSR w oponach Continental… Aby wyszukać na naszej stronie tego rodzaju opony, wystarczy zaznaczyć pole "RUN FLAT". W porównaniu z oponami konwencjonalnymi ściany boczne tych opon są wzmocnione, co umożliwia kontynuowanie jazdy i panowanie nad pojazdem pomimo całkowitej lub częściowej utraty ciśnienia.

Czy opony "run flat" pracują głośno?

Nie, opony "run flat" nie pracują głośniej niż opony konwencjonalne.

Czy opony "run flat" powodują zwiększenie zużycia paliwa?

Nie, w porównaniu z oponami konwencjonalnymi opony "run flat" nie mają żadnego wpływu na zużycie paliwa.

Czy zakładanie opon "run flat" jest trudniejsze?

Tak, nie wszystkie nasze warsztaty montażowe są przystosowane do zakładania opon typu "run flat". Boczna ściana opony jest wzmocniona, co powoduje dodatkowe obciążenie dla maszyn montażowych. Należy udać się do warsztatu partnerskiego, który dysponuje odpowiednim wyposażeniem. Są one wyraźnie oznaczone na stronach poświęconych warsztatom montażowym.

Czy opony "run flat" są cięższe?

Tak, ważą one od 10% do 15% więcej niż opony konwencjonalne.

Czy opony "run flat" są mniej wygodne?

Opony "run flat" są bardziej sztywne niż opony konwencjonalne. W mniejszym stopniu amortyzują nierówności drogi. Utrata komfortu pozostaje jednak teoretyczna, ponieważ w praktyce jej zauważenie jest praktycznie niemożliwe.

Jakie opony "run flat" kupić do swojego samochodu?

  • Pirelli Pzero
  • Pirelli Cinturato P7
  • Bridgestone Driveguard
  • Bridgestone Potenza S001
  • Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2
  • Continental ContiSportContact 5
  • Hankook Ventus S1 EVO K107
  • Michelin Primacy MXM4
  • Uniroyal Rainsport 3
  • Yokohama Advan Sport V103S
  • Kumho Ecsta PS71

Najpopularniejsze wymiary:

W każdej branży, w ostatnich latach dokonano niezwykłych innowacji. Świat motoryzacji nie jest wyjątkiem. Po naprawach dętek, teraz trendem są opony przeciwprzebiciowe. Tak, istnieją dzisiaj opony typu runflat, które mogą nadal działać na kilometry, nawet jeśli są przebite. Ale czy to nie jest po prostu argument handlowy? Jak je rozpoznać? Jakie są ważne kryteria do wyboru tego typu opon? Oponylider.pl mówi wszystko na temat tych opon, które mogą radykalnie zmienić Twoje nawyki jazdy.

Opona runflat, odporna na przebicia

Znajdziesz je pod różnymi nazwami: opony runflat (lub run-flat lub runflat), opony do jazdy na płasko, opony MOE, opony z bokami nośnymi... Aby umożliwić Ci jazdę pomimo przebicia, są wyposażone w wzmocnioną piętę i boki, które mogą utrzymać ciężar pojazdu bez ciśnienia powietrza. Pięta połączona z krawędzią obręczy nie odrywa się, nawet jeśli guma jest przebita.

W przeciwieństwie do powszechnych błędnych przekonań, opony runflat nie są oponami nieprzebijalnymi.

Zalety opon runflat

Wśród powodów, które skłaniają kierowców do wyboru opon z bokami nośnymi, na pierwszym miejscu jest lepsze bezpieczeństwo, które zapewniają podczas jazdy. W rzeczywistości, z tym typem opon na kołach, masz pełną kontrolę nad swoim pojazdem, nawet w przypadku nagłej utraty ciśnienia. Z oponą runflat możesz jeździć bez obaw na 80 km z maksymalną prędkością 80 km/h. To jest więcej niż wystarczające, aby szybko znaleźć mechanika, który może Ci pomóc. Zawsze lepiej jest dotrzeć do warsztatu niż samemu zmieniać oponę na uboczu drogi, z dala od wszystkiego.

Inną zaletą opony runflat jest to, że nie musisz mieć koła zapasowego lub naprawy dętek.

Słabości tego typu opon

Pierwszą rzeczą, którą można zarzucić oponom runflat, jest ich cena zakupu, która jest zazwyczaj o 20 do 25% wyższa niż cena konwencjonalnych modeli. Montaż jest również droższy, a nie wszystkie warsztaty są wyposażone do montażu na pojazdach.

Inną rzeczą, którą można ubolewać, jest to, że opony runflat nie są naprawialne. Po przebiciu zdecydowanie odradza się ich ponowne użycie. Będziesz musiał po prostu dokonać nowych zakupów. Jeśli chcesz więcej informacji na temat przebitych opon, zapoznaj się z naszym przewodnikiem.

Ostatnia rzecz, opona runflat ze względu na bardzo sztywny bok jest mniej komfortowa niż klasyczna opona, generuje trochę więcej hałasu i sztywności na drodze.

Jak rozpoznać opony runflat?

Łatwo je zidentyfikować po oznaczeniach "Run Flat”, "RFT” (co oznacza Run Flat Type) i R/F, które większość producentów umieszcza na ich boku.

Niektórzy producenci, aby się wyróżnić, wybierają indywidualne oznaczenia dla swoich opon do jazdy na płasko. Dlatego istnieje wiele różnych nazw. Oto kilka z nich:

  • Run On Flat używane przez Dunlop i Goodyear;
  • ZP (Zero Pressure) u Michelin;
  • SSR lub Self Supporting Runflat od Continental;
  • EMT lub Extended Mobility Tire od Goodyear;
  • MOE lub Mercedes RunOnFlat Extended od Mercedes;
  • DSST (Dunlop Self-supporting Technology)...

Ponadto, jeśli na boku opony znajdziesz napis takie jak SST (Self Supporting Tyre), Euforia (u Pirelli), EXT, MOE (Mercedes), wiedz, że jest to model opony runflat.

Jak wybrać oponę do jazdy na płasko?

Nie wybiera się klasycznej opony przypadkowo. Trzeba być jeszcze bardziej ostrożnym, gdy interesuje nas model z określoną technologią. Wymiary, indeksy obciążenia i prędkości, a także Twoje nawyki jazdy mogą Cię prowadzić.

Wymiary zalecane przez producenta

Każdy model ma unikalne cechy wskazane na jego boku. Chodzi przede wszystkim o wysokość, szerokość i średnicę. Specyfikacje techniczne modelu, który będziesz musiał wybrać, muszą być dokładnie takie same jak te oryginalnych opon.

Wiesz, jak znaleźć te informacje? Zainteresuj się oznaczeniami na Twoich obecnych oponach. Możesz tam znaleźć ciąg liter i cyfr w następującej formie: 205/55R16 91V. W tym przykładzie 205 oznacza szerokość w milimetrach, 55 wysokość boku wyrażoną w procentach szerokości, a 16 średnicę obręczy w calach.

Masa i maksymalna prędkość obsługiwane przez oponę

Indeksy obciążenia i prędkości informują odpowiednio o maksymalnym obciążeniu i prędkości, jakie opona może wytrzymać.

Zwróć uwagę na te dwa parametry dla własnego bezpieczeństwa. W rzeczywistości, wybór modeli opon runflat z indeksami obciążenia lub prędkości zbyt niskimi zwiększa ryzyko pęknięcia i wypadków (ze względu na zmniejszenie komfortu jazdy). Ponadto, ryzykujesz grzywny, jeśli nie wyposażysz swojego pojazdu w oponę z odpowiednim indeksem obciążenia i prędkości.

Informacje na temat tych indeksów znajdziesz również na boku oryginalnego modelu. Biorąc pod uwagę nasz poprzedni przykład, są one reprezentowane odpowiednio przez liczbę 91 (czyli 615 kg) i literę V (czyli 240 km/h).

Wybór opon zapewniających dobrą przyczepność do podłoża

Opony reagują różnie, w zależności od tego, czy jeżdżą po suchym, mokrym, pokrytym śniegiem, śliskim czy oblodzonym podłożu. Na suchych torach najbardziej odpowiednie są opony letnie lub 4 pory roku.

Gdy temperatury spadają, przyczepność do podłoża, którą oferuje tradycyjna opona, często staje się niewystarczająca. Na szczęście istnieją opony runflat specjalnie zaprojektowane do dostosowania się do mokrych i zaśnieżonych nawierzchni. Chodzi dokładnie o opony zimowe, łatwo rozpoznawalne po dwóch oznaczeniach M+S (Mud and Snow) i 3PMSF (płatek śniegu otoczony przez 3 górskie szczyty). Mają specjalną rzeźbę, która pozwala im szybko odprowadzać wodę i doskonale dostosować się do zimowej nawierzchni. Dzięki swoim specjalnym lamelom, poruszają się bez poślizgu na oblodzonym asfalcie i w śniegu.

Nasz wybór opon runflat

Na rynku jest wiele opon runflat. Aby ułatwić Ci zadanie, eksperci od opon z Oponylider.pl wybrali modele referencyjne z naszego katalogu. Propozycję znajdziesz na górze tej strony. Aby uzyskać więcej wyników, prosimy o podanie swojego rozmiaru w selektorze na górze strony. Pamiętaj, aby zaznaczyć pole runflat.

FAQ

W tej sekcji naszego kompletnego przewodnika po oponach do jazdy na płasko wybraliśmy niektóre często zadawane pytania kierowców.

Jak dowiedzieć się, czy mój pojazd może być wyposażony w oponę runflat?

Nie wszystkie pojazdy mogą przyjąć opony z bokami nośnymi. Tylko samochody zaprojektowane i dostarczone z tymi modelami opon mogą je używać. Są wyposażone w TPMS lub SSPP (system kontroli ciśnienia). W ten sposób utraty ciśnienia mogą być natychmiast wykryte.

Czy mogę zastąpić moje opony runflat konwencjonalnymi modelami i na odwrót?

Tak, jest możliwe dokonanie tej wymiany. Uwaga, trzeba przewidzieć urządzenie przeciwprzebiciowe.

Czy mogę zainstalować dwie tradycyjne opony z przodu i używać tych z technologią Run Flat z tyłu?

Łączenie tych dwóch typów opon na tej samej osi jest zabronione.

LiveChat
Whatsapp Messenger