Wyszukaj wg rozmiaru

Chcę kupić opony do motocykli crossowych i trial

OponyLider.pl oferuje bardzo szeroki wybór ogumienia w kategorii "opony do motocykli crossowych i trial". Monitorujemy na bieżąco ceny konkurentów i systematycznie dostosowujemy się do najniższych cen, aby zapewnić najbardziej atrakcyjną ofertę.

Bezpłatna dostawa już począwszy od pierwszej opony motocyklowej zakupionej na naszej stronie.

Jakie są najlepsze opony do motocykli crossowych i trial?

  • Pirelli Scorpion Rally STR
  • Pirelli Scorpion MX Extra X
  • Dunlop Geomax MX51 Medium Terrain
  • Maxxis M7320 Trialmaxx
  • Vee Rubber VRM140
  • Metzeler MCE 6 Days Extreme
  • Mitas C02
  • Pirelli MT21 Rallycross
  • Pirelli MT15 Mandrake
  • Mefo Sport Mfc 12 Stone Master
  • Mefo Sport Mfe 99 Explorer
  • Michelin Cross AC-10 Rear
  • Michelin Trial Competition X 11

Najpopularniejsze wymiary:

Aby bezpiecznie uprawiać motocross lub trial i zwiększyć swoje szanse na wygraną, dobrej jakości opony są jednym z niezbędnych akcesoriów motocyklowych. Te wyposażenia są niezbędne do dobrej manewrowości twojego dwukołowca, ponieważ to one zapewniają kontakt z podłożem. Aby pomóc Ci w ich dobraniu, Oponylider.pl przygotował dla Ciebie kilka praktycznych porad i wskazówek, które odkryjesz w trakcie przeglądania tego przewodnika zakupowego na temat opon motocross/trial.

Jak rozpoznać opony motocross/trial?

Nowe opony do motocrossu i trialu charakteryzują się obecnością bieżników na powierzchni ich bieżnika. To te gumowe narośla pozwalają im dobrze przylegać do drogi, niezależnie od jej techniczności. Aby odróżnić oponę motocross od opony enduro, wystarczy dokładnie sprawdzić rozmiar ich bieżników. Te na kołach zwykle używanych do uprawiania motocrossu i trialu są większe. Niemniej jednak, nie jest rzadkością, że motocykliści wyposażają swoje motocrossy w opony enduro. Te ostatnie oferują zwłaszcza lepszą przyczepność na zakrętach.

Kiedy wymienić oponę motocross/trial?

Nawet jeśli wybrałeś najlepsze opony i mają one dobrą trwałość, ich wymiana może stać się koniecznością w dwóch sytuacjach: gdy są zużyte i po kilku przebiciach.

Twoje opony są zużyte

Z reguły, żywotność opon używanych do uprawiania motocrossu lub trialu wynosi 4 lata. Jednak, jeśli jeździsz regularnie, bieżniki prawdopodobnie zużyją się znacznie szybciej.

Pierwszym elementem, który musisz wziąć pod uwagę przy ocenie stopnia zużycia rzeźbienia twoich opon, jest stan ich bieżników. Jeśli są one całkowicie zaokrąglone na końcach, oznacza to, że twoje bieżniki są zużyte. Podobnie, kiedy twoje bieżniki są poważnie uszkodzone (lub zaczynają się odrywać jeden po drugim), powinieneś jak najszybciej pomyśleć o wymianie opon. Używanie opon, których bieżniki są zaokrąglone lub brakujące, naraża cię na różnego rodzaju ryzyko, w zależności od rodzaju terenu, po którym jeździsz, zwłaszcza na zakrętach. Bez względu na rodzaj opon, bezpośrednie konsekwencje tych form zużycia zwykle wiążą się ze stratą przyczepności kół. Klocki hamulcowe nie mogą już pełnić swojej roli, co wydłuża czas hamowania. Będziesz miał również większe trudności z kontrolą swojego motocykla.

Zmiana koloru i pęknięcia są również jednymi z oznak, które wskazują, że opona motocross/trial jest zużyta i powinna być wymieniona. Te oznaki pojawiają się, gdy guma jest stara lub gdy była długo porzucona w złych warunkach. Pęknięcia na rzeźbieniu zwykle pojawiają się u podstawy bieżników. Ale stopniowo rozprzestrzeniają się na boki opony. Jeśli chodzi o zmianę koloru, objawia się ona zmatowieniem czarnego koloru opony, który staje się szary.

Wszystkie opony, które wykazują te oznaki, mogą pęknąć, jeśli nadal będziesz je intensywnie używać.

Ponadto, gdy zauważysz, że zużycie twoich opon jest nierównomierne, to znaczy, że niektóre części są bardziej zniszczone niż inne, powinieneś natychmiast pomyśleć o wymianie. Chodzi o twoje bezpieczeństwo! Zaleca się wymianę opony przedniej i tylnej jednocześnie, aby uzyskać najlepsze doświadczenia z jazdy.

Po kilku przebiciach

Ponieważ motocross i trial praktykuje się przeważnie na terenach nierównych lub pełnych przeszkód, przebicia są częste. Bardzo często, gdy przebicie jest niewielkie na dobrej oponie, można zatkać dziurę i używać jej jeszcze przez jakiś czas. Jednak, po kilku przebiciach i zatem wielokrotnych naprawach, najlepszym rozwiązaniem, aby uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek, jest po prostu wymiana kół. To samo dotyczy, jeśli masz opony motocross, które działają z dętką.

W niektórych przypadkach wymiana opony może być konieczna nawet po jednym przebiciu (gdy otwór jest zbyt duży, na przykład).

Jakie kryteria należy wziąć pod uwagę przy wyborze opon motocross/trial?

Dobry wybór opon motocross/trial jest kluczowy dla dobrych wyników na torze i dla twojego bezpieczeństwa.

Wymiary opon

Ważne jest, aby nowe opony, które wybierzesz do swojego motocykla, spełniały wymagania producenta. Używanie kół zbyt dużych lub zbyt małych jest wysoce niezalecane, ponieważ może to mieć niepożądane skutki na prowadzenie motocykli. Aby uniknąć problemów, wybierz po prostu opony o takich samych wymiarach jak twoje oryginalne opony (jeśli to pierwszy raz, kiedy zmieniasz koła).

Te informacje znajdziesz na boku twoich starych kół. Zwykle są one prezentowane w następujący sposób: 140/80-18 70 M. Te różne wartości reprezentują odpowiednio:

  • Szerokość koła w milimetrach;
  • Stosunek wysokości boku opony do jej szerokości;
  • Średnicę opony wyrażoną w calach;
  • Indeks obciążenia, po którym następuje indeks prędkości (tutaj 70 M).

Jeśli z przyczyn praktycznych zdecydujesz się na zakup opon o wymiarach różnych od tych na twoich oryginalnych oponach, upewnij się, że nie odbiegasz od nich zbyt daleko. Poradź się odpowiednio z góry, aby dowiedzieć się, w jakim zakresie zmiana wymiarów będzie możliwa.

Rodzaj terenu, po którym często jeździsz

Abyś mógł w pełni cieszyć się każdym z twoich kolejnych wyjazdów na motocykl, twoje nowe koła muszą koniecznie być dostosowane do rodzaju terenu, po którym najczęściej jeździsz. Jeśli używasz opon nieprzystosowanych do twojego ulubionego terenu, szybko się zniszczą i będziesz musiał je często wymieniać.

Tak więc, jeśli dużo jeździsz po suchym terenie, powinieneś wybrać twarde bieżniki, aby móc jeździć bez trudności. Natomiast jeśli najczęściej przemierzasz mokre drogi, powinieneś wybrać miękkie bieżniki. Te pozwolą ci na dobrą przyczepność i dobrą kontrolę nad zachowaniem twojego motocykla.

Istnieją również opony mieszane, niezbyt miękkie, ani zbyt twarde, które bardzo dobrze dostosowują się do wszystkich rodzajów terenów. Możesz je używać, niezależnie od twojego poziomu opanowania.

Na koniec, istnieją również opony motocross specjalnie zaprojektowane do osiągania wysokiej wydajności w błocie. Jeśli często jeździsz po błotnistych torach, to właśnie na te koła powinieneś się zdecydować. Rozpoznaje się je po oznaczeniu MS (lub M+S), które mają na boku.

W razie wątpliwości, nie wahaj się poprosić o radę doświadczonych motocyklistów i zapalonych fanów wyścigów. Możesz również skontaktować się z nami, aby dowiedzieć się więcej.

Homologacja

Motocross i trial to dyscypliny off-road, które nie są uprawiane na drogach otwartych dla ruchu. Niemniej jednak, jeśli z jakiegoś powodu chcesz prowadzić swój dwukołowiec na tych drogach, musisz wybrać sprzęt homologowany przez FIM. Ten znak często można znaleźć na boku opony enduro.

W przypadku braku homologacji FIM, możesz wybrać opony z numerem DOT. Są one również dopuszczone na drogach otwartych dla ruchu.

Jak zamontować opony motocross/trial?

Nie ma się czym martwić o montaż tego typu opon wielkich marek kupionych w Oponylider.pl. Oprócz sprzedaży opon, aby Ci pomóc, udostępniamy naszą sieć profesjonalnych partnerów. Ponad 100 warsztatów jest do twojej dyspozycji na całym terytorium Polska. Wystarczy, że wybierzesz najbliższego profesjonalistę, a ten zajmie się odbiorem twojego zamówienia, montażem opon z odpowiednim ciśnieniem powietrza i wyważeniem. Ta usługa jest oferowana w najlepszych cenach.

Co należy zapamiętać? Aby wybrać opony odpowiednie do motocrossu lub trialu, ważne jest, aby wziąć pod uwagę pewne elementy, takie jak wymiary twoich oryginalnych kół i rodzaj terenu, który często przemierzasz. Sprawdzenie obecności homologacji jest również ważne, jeśli chcesz okazjonalnie jeździć po drogach otwartych dla ruchu. W Oponylider.pl, możesz dokonać wyboru w katalogach uznanych producentów, takich jak Pirelli. Modele Pirelli Scorpion Rally STR i Pirelli Scorpion MX Extra X są doskonałymi przykładami. Zamów również według swoich potrzeb oponę Dunlop (taką jak Dunlop Geomax MX51 Medium Terrain), oponę Michelin lub Maxxis.

LiveChat
Whatsapp Messenger