Opony samochodowe
Opony motocyklowe
Opony quadowe
Felgi stalowe
Felgi aluminiowe
Zestaw felgi + opony
Łańcuchy śniegowe
Wyważanie
Pompowanie
Narzędzia i oprzyrządowanie pomocnicze
Naprawa
Akumulatory
Oleje
Akcesoria
TPMS
Montaż - Przykręcanie
Dodatki
Przewodnik
Dostawa i montaż
Pro
Moje konto
Kontakt
Zastanawiałeś się już kiedyś co oznaczają skróty MFS, FR, FSL czy RPB w profilu opony?
Te nazwy oznaczają obecność rantu ochronnego na felgę. Pozwoli on zmieniejszyć ilość uszkodzeń spowodowanych ocieraniem o chodniki czy odpryskującymi odłamkami na drodze.
Jak na ilustracjach, porównaj dwa zdjęcia:
Nie ma potrzeby szukania 7 róźnic, to, co rzuca się w oczy to fakt, że felga po lewej stronie jest kompletnie nieosłonięta i podatna na wstrząsy i odłamki. Natomiast felga po prawej stronie jest chroniona przez rant, co nie wystawia jej na szkody. To opona jest poddana największym wstrząsom, nie felga.
Nie, wiekszość standardowych opon nie jest wyposażonych w tę technologię. Jest to spowodowane przez fakt, że opony stansardowe są często montowane na felgach stalowych, które są pokryte kołpakiem poprawiającym wygląd samochodu. Lub przez to, że ranty ochronne ograniczają wybór kołpaków, ponieważ nie zawsze da je się wtedy zainstalować.
Ponadto, ranty ochronne na felgę, z lub bez listwy oferują ograniczoną ochronę przed lekkimi wstrząsami i zarysowaniami.
Istnieje inne rozwiązanie dotyczące ochrony felg - są to "Rimblades", które przyklejamy za pomocą mocnego kleju. Ochrona jest mniej skuteczna od rantu ochronnego czy listwy ochronnej, ale może être remplacée suite à un choc. Rimblades występują w różnych kolorach, co może udoskonalić wygląd felg.