Opona Bridgestone

Marka Bridgestone została założona w 1931 roku w Japonii przez Shōjirō Ishibashiego. Jej nazwa, pochodząca z dosłownego tłumaczenia „Ishibashi” („kamienny most”), odzwierciedla ambicję tworzenia opon zdolnych do wspierania szybkich zmian w sektorze motoryzacyjnym. Od początku swojego istnienia firma produkuje opony, wykorzystując japońskie technologie, aby wyróżnić się spośród producentów europejskich i północnoamerykańskich.

  • Od lat 50. Bridgestone modernizuje swoje zakłady i staje się pierwszą firmą oferującą opony z szprychami. Obrót znacznie rośnie, co plasuje markę na szczycie branży oponiarskiej w Japonii.
  • W latach 70. firma mocno inwestuje w badania nad oponami radialnymi, wprowadzając m.in. Super Filler Radial (1978) oraz Potenza (1979), oponę nastawioną na wysokie osiągi w motoryzacji.
  • Wraz z międzynarodową ekspansją Bridgestone nabywa fabryki w Australii, inwestuje w producenta na Tajwanie i rozpoczyna działalność w Indonezji, Iranie, a następnie w wielu innych krajach. W 1988 roku Grupa przejmuje Firestone, wzmacniając tym samym swoją światową pozycję.
  • Dzięki otwarciu fabryk i centrów badawczo-rozwojowych w różnych krajach Bridgestone rozszerza swoją gamę opon do samochodów osobowych, pojazdów ciężarowych i pojazdów użytkowych. Pierwsza opona z radialnym karkasem Bridgestone pojawiła się w 1967 roku, przyczyniając się do poprawy trwałości i komfortu jazdy.
  • W 2016 roku marka wprowadza na rynek oponę DriveGuard, zaprojektowaną tak, aby można było kontynuować jazdę nawet w przypadku utraty ciśnienia. Jej technologia „Cooling Fin” pozwala zachować kontrolę nad pojazdem w razie przebicia, na dystansie do 80 km przy prędkości 80 km/h.
  • Obecnie firma należy do najważniejszych producentów opon, a jej przychody plasują ją na drugim miejscu na świecie. W Europie siedziba znajduje się w Belgii od 1972 roku, wspierana przez kilka fabryk oraz centrum badawcze o powierzchni 32 hektarów niedaleko Rzymu.

Poza sprzedażą swoich opon Bridgestone kontynuuje strategię rozwoju poprzez ukierunkowane przejęcia, kierując się swoją filozofią: dostarczanie produktów najwyższej jakości, by wspierać mobilność samochodową na całym świecie. Dzięki dziedzictwu technologicznemu i dynamice przemysłowej marka stała się jednym z liderów na rynku opon, przyczyniając się do poprawy bezpieczeństwa i osiągów pojazdów w wielu regionach.

Opony Bridgestone samochodowe

Najczęściej sprzedawane profile

Wszystkie profile Bridgestone

Przejrzyj naszą szeroką gamę modeli Bridgestone i znajdź ten, który idealnie spełnia Twoje potrzeby. Skorzystaj z najlepszych cen na całą naszą ofertę!

Wybierz profil
Wybierz profil

Technologie tej marki Bridgestone

SACT (Wyższy przebieg)
SACT (Wyższy przebieg)

Technologia SACT od Bridgestone oferuje kombinację dwóch różnych związków gumy w konstrukcji gwarantującej zwiększoną odporność na zużycie (w normalnych warunkach jazdy prostej) oraz niezrównaną przyczepność barków w zakrętach. To opona, na którą czekali miłośnicy sportowej jazdy! Z jej zużyciem wynikającym z Twojego stylu jazdy, barkami gwarantującymi idealną trakcję i centralnym bieżnikiem, który pozwala na dłuższy przebieg, trudno znaleźć lepszy stosunek jakości do ceny!

SACT + CAP&BASE (Niezawodne we wszystkich warunkach pogodowych)
SACT + CAP&BASE (Niezawodne we wszystkich warunkach pogodowych)

Technologia SACT pozwala środkowej części bieżnika na pokrycie większej odległości przed zużyciem i zapewnia znacznie lepszą przyczepność barków. Jest ona połączona z podkładem Cap & Base, który zapewnia poprawioną sztywność bieżnika, co przekłada się na wyjątkowe osiągi pod względem przyczepności i amortyzacji wstrząsów, niezależnie od pogody.

SILICA RICH EX (Optymalna przyczepność dla Twojego przedniego opony)
SILICA RICH EX (Optymalna przyczepność dla Twojego przedniego opony)

Kompozyt gumowy Silica Rich EX zawiera więcej krzemionki, co zapewnia lepszą wydajność przednich opon w warunkach mokrych. W połączeniu z technologią RC Polymer, efekty krzemionki są potęgowane, a żywotność opony zwiększona.

OBF (Płynna jazda przy wysokiej prędkości)
OBF (Płynna jazda przy wysokiej prędkości)

Nowa technologia OBF od Bridgestone zapewnia maksymalną sztywność, która optymalizuje amortyzację i stabilność przy wysokiej prędkości. Jest równie skuteczna zarówno w sporcie, jak i turystyce. Homologacja patentu na technologię OBF od Bridgestone jest obecnie w trakcie.

HTSPC (Sterowność we wszystkich warunkach)
HTSPC (Sterowność we wszystkich warunkach)

Bridgestone jest obecnie jedynym producentem, który korzysta z technologii HTSPC, łączącej pięć monofilamentów stalowych tworzących jednowarstwową taśmę. Warstwa gumy zapewnia izolację filamentów, gwarantując jednolite i liniowe napięcie, co prowadzi do maksymalnej sztywności. Bez względu na to, czy droga jest sucha, czy mokra, opony wykorzystujące technologię HTSPC mają lepszą przyczepność i poprawioną sterowność dzięki jednolitemu naciskowi na kontakt. Monofilamenty są chronione przed wszelką korozją i minimalizują nagromadzenie ciepła, co pozwala na bardziej regularne zużycie bieżnika i zwiększa liczbę przejechanych kilometrów.

3LC (Stabilność i przyczepność w zakrętach)
3LC (Stabilność i przyczepność w zakrętach)

Bridgestone wprowadza innowacje w technologii 3LC z trzema warstwami mieszanki gumowej. Dwie warstwy twardej mieszanki znajdują się w centrum bieżnika, gwarantując doskonałą stabilność podczas hamowania i pewność osiągnięcia dużego przebiegu. Miękka mieszanka wyposaża ramiona, aby zapewnić doskonałą przyczepność w zakrętach pod dowolnym kątem ataku.

NanoPro-tech™
NanoPro-tech™

Związek NanoPro-tech™ jest bogaty w krzemionkę, której dystrybucja jest poprawiona dzięki nowej technologii mieszania. Idealne połączenie struktury i tego związku pozwala uzyskać maksymalną przyczepność do strefy kontaktu, co zwiększa przyczepność na mokrej nawierzchni.

SILICA RICH (Lepsza przyczepność na mokrej nawierzchni i w chłodnej pogodzie)
SILICA RICH (Lepsza przyczepność na mokrej nawierzchni i w chłodnej pogodzie)

Mieszanka Bridgestone z podwyższonym procentem krzemionki zapewnia tylnemu zestawowi kół zwiększoną przyczepność na mokrej nawierzchni, gwarantując bezbłędną sterowność.

CAP&BASE (Optymalna przyczepność przez cały okres użytkowania opony)
CAP&BASE (Optymalna przyczepność przez cały okres użytkowania opony)

Technologia Cap&Base łączy miękką mieszankę na wierzchu dla nieporównywalnej przyczepności z twardszą mieszanką wewnętrzną, gwarantującą optymalną sztywność opony. Nawet podczas zużycia bieżnika, wewnętrzna mieszanka nie ociera się o drogę, więc nie jest możliwa żadna utrata przyczepności.

GP-PASEK
GP-PASEK

Dodatkowy pas w porównaniu do Mono-spiralnej MS-BELT pozwala na wyrównanie ciśnienia na całej powierzchni styku z podłożem. Wynik: większa przyczepność w zakrętach i lepsza kontrola jazdy.

3LC + Cap i Base
3LC + Cap i Base

Technologia 3LC poprawia zdolność przyczepności opony po stronie barków i wydłuża żywotność bieżnika. Jest ona dodatkowo usztywniona przez podkładkę Cap & Base, co przyczynia się do zwiększenia jej przyczepności, jak również zdolności do amortyzacji wstrząsów i oferuje doskonałą ogólną wydajność, niezależnie od warunków.

3D CTDM (Zoptymalizowany projekt)
3D CTDM (Zoptymalizowany projekt)

Projektowanie opon w Bridgestone teraz odbywa się za pomocą zautomatyzowanej technologii 3D CTDM. Ten innowacyjny program wykorzystuje dynamiczne symulacje 3D i uwzględnia wszystkie wartości wydajności opony. W ten sposób wzory opon przednich są projektowane tak, aby optymalizować stabilność przy dużych prędkościach, jednocześnie minimalizując wibracje. Jeśli chodzi o wzory opon tylnych, wyższe wartości negatywne zapewniają im odpowiednią przyczepność i stabilność na zakrętach. Technologia 3D CTDM projektuje profile opon, które oferują maksymalną efektywność i większą lekkość na ciasnych zakrętach. Aby zachować płynną jazdę niezależnie od kątów natarcia, poszukiwana jest jednolita presja kontaktu, podczas gdy maksymalna przyczepność jest gwarantowana przez optymalną sztywność boczną.

RC POLIMER (Lepszy kontakt z drogą)
RC POLIMER (Lepszy kontakt z drogą)

Technologia RC Polymer pozwala na równomierne rozprowadzenie krzemionki w mieszance gumowej. Dzięki temu bieżnik opony zyskuje na elastyczności, co skutkuje zwiększeniem powierzchni kontaktu z nawierzchnią, niezależnie od temperatury. RC Polymer wprowadza zmniejszenie tarcia między cząstkami mieszanki, co skutkuje zmniejszeniem oporu toczenia, a tym samym zużycia paliwa.

Kontynuuj przeglądanie bez akceptacji >
O plikach cookie i innych znacznikach
Oponylider.pl (AD TYRES) oraz jej partnerzy (Google, Hotjar, Microsoft) używają plików cookies (ciasteczek) i innych znaczników (webstorage) w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania serwisu, ułatwienia nawigacji, przeprowadzania pomiarów statystycznych i personalizacji kampanii reklamowych. Pliki cookie i inne znaczniki przechowywane na Twoim urządzeniu mogą zawierać dane osobowe. Ponadto nie umieszczamy żadnych plików cookie ani innych znaczników bez Twojej dobrowolnej i świadomej zgody, z wyjątkiem tych, które są niezbędne do działania witryny. Twój wybór zachowujemy przez 6 miesięcy. Możesz wycofać swoją zgodę w dowolnym momencie, przechodząc do strony z plikami cookie i innymi znacznikami. Możesz kontynuować przeglądanie bez akceptowania plików cookie lub innych znaczników. Odmowa nie wyklucza dostępu do usług AD TYRES. Aby uzyskać więcej informacji, zapraszamy do odwiedzenia strony z plikami cookie i innymi znacznikami.
Spersonalizuj pliki cookie
LiveChat