
Model opony Mitas Enduro Trail XT Dakar wyróżnia się ultra wytrzymałą mieszanką, zaprojektowaną w celu zapewnienia maksymalnej trwałości, z do 20% większym przebiegiem w porównaniu do wersji standardowej. Dzięki wzmocnionej konstrukcji, jest praktycznie odporny na przebicia. Ta opona jest dostępna wyłącznie na tył i posiada ten sam podłużny wzór w kształcie łyżki co znany model E-10. Jej płaski profil i średnia głębokość bieżnika tylnego wynosząca 11 mm gwarantują optymalne osiągi w terenie. Agresywny wzór bloków w kształcie podłużnej łyżki zapewnia przyczepność na miękkim i błotnistym terenie, jak również na twardym i skalistym podłożu, nie wpływając negatywnie na osiągi na utwardzonych drogach, nawet w deszczowych warunkach. Klasyfikowana jako M+S, ta opona jest zaprojektowana do 30% użytkowania na drodze i oferuje wszechstronne osiągi oraz pewność na wszelkiego rodzaju żwirowych nawierzchniach, a także na technicznych szlakach terenowych. Idealnie współgra z przednią oponą Enduro Trail XT+. Dla bardziej drogowych osiągów zaleca się wybór modeli Enduro Trail i Enduro Trail+. Boczne oznaczenie żółtym paskiem wskazuje na sztywniejszą i bardziej trwałą konstrukcję oraz mieszankę gumową. Opcje montażu tylnego są odpowiednie zarówno dla dużych motocykli ADV, jak i jednocylindrowych maszyn dual sport. Zaprojektowana do 30% użytkowania na drodze i 70% w terenie, ta opona jest idealna dla motocykli przygodowych i dual sport. Dzięki specyficznemu profilowi ADV i wzorowi bieżnika w blokach, oferuje wyjątkowe osiągi w terenie. Ta opona jest szczególnie odpowiednia w połączeniu z przednimi oponami XT+ lub Rally. Zastępuje model E-10 Dakar.