Kliknij tutaj, aby wyszukać

Nietypowa utrata ciśnienia w oponie

Drobne cząsteczki tlenu uwalniają się z membrany opony powodując zmiejszenie ciśnienia o 0,1 bara miesięcznie. To dlatego trzeba kontrolować cieśnienie w oponach regularnie.

Jeśli Twoja opona traci ponad 0,1 bara miesięcznie oznacza to, że podlega nietypowemu spadkowi ciśnienia.

Zazwyczaj to wentyle są przyczyną niatypowego spadku ciśnienia. Wentyle są odpowiedzialne za szczelność utrzymując powietrze w oponie. Wentyle mogą ulec zniszeczeniu na skutek różnym cyklom grzania opon i kończy się to brakiem odpowiedniej szczelności.

Dlatego fabrykanci ogumienia i garaże radzą zmienić wentyle przy wymianie opon.

Obojętnie czy Twój system kontroli ciśnienia (Tire Pressure Monitoring System TPMS) jest bezpośredni czy pośredni, Twój serwis wymieni Ci wentyl po niższej cenie, nie wahaj się o to poprosić.

Systemy kontroli ciśnienia bezpośrednie, które powiadamiają kierowcę o spadku ciśnienia w czasie rzeczywistym na tablicy rozdzielczej, obowiązują w Europie wszystkie samochody wyprodukowane po 1.listopada 2012.

To prawo zostało ustanowione, ponieważ odpowiednie ciśnienie w oponach jest pierwszorzędne dla Twojego bezpieczeństwa i wydajności Twojego pojazdu. Możesz dowiedzieć się więcej dzięki naszym artykułom na powierzchnia styczności opon i ciśnienie w oponach.