Opony samochodowe
Opony motocyklowe
Opony quadowe
Felgi stalowe
Felgi aluminiowe
Zestaw felgi + opony
Łańcuchy śniegowe
Wyważanie
Pompowanie
Narzędzia i oprzyrządowanie pomocnicze
Naprawa
Akumulatory
Oleje
Akcesoria
TPMS
Montaż - Przykręcanie
Dodatki
Przewodnik
Dostawa i montaż
Pro
Moje konto
Kontakt
Zanim będzie za późno!
Istnieją 3 główne powody, dla których należy zmieniać opony w samochodzie:
Pierwszy powód to obowiązujące prawo:
Gdy głębokość Twoich opon wynosi 1,6 mm, czyli osiągnąłeś poziom ich zużycia, z punktu widzenia prawa nie możesz dalej jeździć na tych oponach.
Możesz otrzymać mandat, a Twój pojazd może zostać unieruchomiony.
Drugi powód to bezpieczeństwo:
Im bardzie zużyte są opony, tym dłuższy jest czas hamowania na mokrej nawierzchni i zwiększa się ryzyko akwaplanacji.
Dlatego ważne jest, by zmienić opony zanim osiągnie się tę głębokość opon.
Trzeci powód to bezpieczeństwo:
W przypadku przebicia opony, specjalista musi sprawdzić ogumienie oraz miejsce przebicia.
Jeśli przebicie miało miejsce z boku opony lub jeśli widoczne są ślady przecięć, wtedy naprawa opony nie jest możliwa i musi ona zostać wymieniona.
Posiadanie opon w dobrym stanie jest gwarancją bezpieczeństwa i wychodzi taniej niż w przypadku spowodowania wypadku.
Nie zapominaj: opona to Twój jedyny kontakt z nawierzchnią!
Sprawdzanie ciśnienia w oponach przynajmniej 2 razy w miesięcu jest konieczne z kilku powodów:
Ciśnienie w oponach nieznacznie naturalnie maleje.
Systemy bezdętkowe, mimo że są niemal doskonale hermetyczne, posiadają słabsze obszary (zawory, drutówki).
Możliwe jest także, że sposób prowadzenia pojazdu (powtarzające się wjeżdżanie na chodnik...) przyspiesza ten naturalny spadek ciśnienia.
W wyniku przebicia opony powietrze może powoli z niej schodzić.
Najechanie na tępy przedmiot, uszkodzenie zaworu, utrata nakrętki zaworu, wbicie gwoździa lub śruby w bieżnik.
Wszystkie te sytuacje wymagają ostrożności.
Zmiana temperatury wpływa na wielkość cząsteczek powietrza.
Opony zimą potrzebują więcej powietrza, bo temperatura jest niższa niż latem, kiedy to cząsteczki powietrza zwiększa swoją objętość na skutek wyższej temperatury.
Zalecamy regularne kontrolowanie ciśnienia w oponach na stacji benzynowej lub w warsztacie samochodowym, aby wykryć możliwie najwcześniej ewentualny problem z oponami i dopasować ciśnienie.
Kilka czynników wpływa na zużycie opon:
Wszystkie te czynniki razem decydują o tym, w jakim tempie zużywać się będą Twoje opony. Zużycie, oczywiście, pogłębia się z upływem czasu.
Wielu kierowców zadaje sobie pytanie: "ile kosztują opony?"
Niezależnie czy chodzi o opony letnie, zimowe czy całoroczne, trudno odpowiedzieć na to pytanie bez podania dodatkowych informacji.
W rzeczywistości wiele kryteriów składa się na cenę opon:
Krótko mówiąc: za oponę możemy zapłacić zarówno kilka jak i kilkaset euro.
Zalecamy zakup opon na naszej stronie, abyś miał pewność, że dobrze Ci doradzono i abyś nie tracił czasu na odpowiadanie na wszystkie te pytania.
Funkcją łańcuchów śniegowych (poza obowiązkiem jego zakładania) jest zapewnienie Ci bezpieczeństwa w trakcie jazdy w ekstremalnych warunkach atmosferycznych - w śniegu czy na lodzie.
Dzięki łańcuchom śniegowym zachowasz panowanie nad samochodem podczas jazdy zimą.
Prowadzenie pojazdu zimą lub w górach nie ma być źródłem stresu.
Niezbędne jest zatem wyposażenie samochodu w łańcuchy śniegowe przed wyruszeniem w drogę.
Prawo jasno mówi, że łańcuchy nie są obowiązkowe, chyba że wskazuje na to znak.
Powinieneś zatem mieć w swoim bagażniku łańcuchy, gdyż na niektórych terenach są one obowiązkowe.
Kupiłeś samochód i chcesz zmienić rozmiar opon lub felg.
Jest to możliwe pod pewnymi warunkami. Oto jak należy się do tego zabrać:
Niezależnie w jakim celu chcesz zmienić opony (odświeżyć wygląd pojazdu, przygotować się na zimę lub zaoszczędzić), OponyLider pomoże Ci dokonać wyboru.
Uwaga! Należy zwrócić uwagę nie na aktualne opony w samochodzie, lecz na rozmiary opon homologowanych przez producenta pojazdu. Należy także przestrzegać indeksu prędkości i nośności dla opon.
Opony pierwszego montażu to opony, które wybrał producent samochodu do konstrukcji i homologacji pojazdu.
Każde inne ogumienie nie jest więc oryginalne, lecz może być homologowane.
Oznacza to, że opony w danym rozmiarze mogą zostać zamontowane w Twoim samochodzie bez stanowienia zagrożenia dla zdrowia i życia kierowcy i pasażerów.
Opony pierwszego montażu definiują rozmiar, markę i model opon, w które wyposażony był samochód, gdy opuścił fabrykę.
Zakup nowych opon zgodnych z oponami pierwszego montażu nie jest obowiązkowy
Poniższe oznakowania pozwolą Ci sprawdzić, czy opona została wyprodukowana dla danego modelu samochodu (oznakowania znajdują się na boku opony i karcie produktu):
Podczas zmiany opon upewnij się, że opony zamontowane są na tej samej osi, aby uniknąć wibracji lub niestabilności pojazdu podczas jazdy.
W przypadku samochodów sportowych i szybkich zalecamy montaż serii opon posiadających to specyficzne oznakowanie.
Dobry stan zaworu w oponach jest gwarancją, że opony zachowają odpowiednie ciśnienie.
Wraz z przejechanymi kilometrami kauczukowy zawór zużywa się.
Ważne jest zatem, aby wymienić go podczas wymiany opon.
Zawory z metalu mogą przetrwać natomiast lata jazdy.
Podczas wymiany opon montażysta powinien mimo wszystko sprawdzić ich szczelność.
Rozmiar Twoich opon podany jest na boku Twojego ogumienia.
Znajdziesz tam wszystkie informacje potrzebne, by wymienić opony:
Na przykład: 225/45R17 94W oznacza: